5 Aralık 2015 Cumartesi

yılbaşı kitapları

Yazıdan bağımsız şarkı

Merhaba blogger'lar ve blogger olamayanlar :-)
Malumunuz yılın son ayı aralık ayına girdik :-)
Bu ayin tek spesifik özelliği -yada en akılda kalan- 31 aralik! Yani 365.gün :-)
Simdilerde olmasa da bir iki haftaya yılbaşı icin okullarda falan çekiliş yapilir -genelde en alakasız insan gelir- veya eşe dosta ''yılbaşı bahane hediyem şahane'' temalı hediyeler alınır.. tabiki hediyeniz kitapsa şahane olacaktır :-)
Iste size benim bu yıl okuduğum ve şahane bulduğum kitaplardan seçmecelerim :-)

1)sırça fanus-sylvia plath
Adini yazarken bile bir üzüntü çöktü.. bitmeseydi de hep okuyaydim dediklerimden :-) ağır depresyon icerir!

2)aylak köpek-sadık hidayet
Yeni okuduklarimdan, yorumu altlarda vardi.. 7 hikayenin 7sini de ayri ayri ve toplu olarak begendim :-)

3)Bülbülü öldürmek-harper lee
Yıllar sonra ikinci kitabi da basildi kitabin.. ben severek okudum, zaten cocuk gözüyle anlatilan dünya halleri temali kitaplari severim..
Hediye edeceğiniz kişi hukuk alanindaysa hic düşünmeden alın!



4)insanciklar-dostoyevski
Yaşlı bir adamla genc bir kiz arasındaki mektuplardan oluşuyor kitap.. kitabin fiziksel ozellikleri -yayinevi kaynakli- cirkindi ama ben cok begendim.. olacaksa boylesi olsun yaa.. bir de hem rus edebiyati hem de mektup türünden pek hazzetmem.. dosto'cum bütün tabularimi yikti!

5)genç bir doktorun anıları-mihail bulgakov
Yine meslek erbabına ozel, nokta atışlik begeni toplayan bir kitap ;)
Ama genele de hitap ediyor bence.. dili ne ağır ne hafif.. ilginc vakalar var icinde ve doktor'cumun çırpınışları cok tatliydi :-) bir de dizisi de var, harry potter'daki harry oynuyor :P

6)biz-yevgeni zamyatin
Blogta yazmadığım donem okumustum.. distopyalarin atasi.. gercekten.. nasil 1984 distopyalarin kült eseriyse bu da 1984'ün babası..

7)herkes herkesle dostmus gibi-barış bıçakcı
Bilinc akışınin nirvana yaptığı kitap.. zaten nerde barış bicakci adini gorsem 'herkes herkesle dostmus gibi'yi okudun mu' diye yorum birakiyorum :D
Ama hak ediyor bu kitap.. anlatmaya kelimeler yetmeyeceği için en iyisi siz kendinize yılbaşı hediyesi olarak bunu alın!!

Tavsiyelik kitaplarim bu kadar.. genel olarak hüzünlü, melankolik kitaplar okudugum bir yil olmuş.. elimdeki kitaplara bakilirsa daha uzun sure depresif gidecez..
Zaten ben depresif olmayim da kimler olsun! Komiteye az kaldi, devamli 8.30-17.30 ders işliyoruz.. ay yine bir huzunlendim :/
tıp çok zor yav.. ve eger kisinin ilgisi yoksa dirsek çürütmeye değmeyecek bir ilim.. ah mine'l tıp der, farmakolojiye kaçarim :-)

Sağlıkla,kitapla ve umutla kalın!
_dr.coffee'den sevgilerle
Not:yazinin fikri sabitfikir dergisinin aralik 2014 sayisindan geldi.. onlar 2014te ödül alan iki kitap önermiş, ben de gönlümün ödüllülerini paylaştım :-)
Not2: ne ara 100 yazi olduk bee :-)

10 yorum:

  1. Harika bir kitap listesi olmuş, Bülbülü öldürmek uzun zamandır aklımdaydı.
    Vede kolay gelsin Coffe; gerçekten de güç bir dal. Umarım omuzlarına binen yük biraz azalır işlerin kolaylaşır da, üzerine çöken melankoli göçer gider anından.
    Lise için tekrardan teşekkürler, yazıların aklımda bir fikriyat oluşmasını sağladı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplar güzel ya ondan harikadir :D
      Bülbülü öldürmek icin tereddüt etme derim, indirimde bulunca al :-) ama ikinci kitabi beğenen de var beğenmeyen de.. okumadan bisi diyemeyeceğim :/
      Ay insallah ya dedigin gibi olur ama emekliye kadar ağırlasarak gidiyor gibi görünüyor :D
      Okuduğun için ben teşekkür ederim asıl :-)

      Sil
    2. Ne demek. Sen bu kadar güzel bir yazı yazmış olmasan, bana okumak nasip olmayacaktı. Asıl ben teşekkür ederim, hayırlı geceler. :)

      Sil
    3. Estağfurullah ne teşekküru :D
      Iyi geceler :-)

      Sil
  2. vallahi bak iftihar listesi gibi bu liste yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel dimi :-)
      Yaparken cok eglenceliydi :D

      Sil
  3. Bülbülü Öldürmek'i okumak bir türlü nasip olmadı.
    İnatla her ay listeme ekliyorum ama onu çıkarmama sebep olacak bir kitap çıkıyor. :/ Sonraki ay kesin alacağım! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ben de butun bir yil bülbülü öldürmek'i alcam diy soylenip almamıştım :D sonraki yarim yilda onu okuyacam diye soylenmek ile gecti :D ama bak en baś listelere giriyor :D :P

      Sil

her kelime benim için değerli..