23 Ocak 2016 Cumartesi

ocak ayı okunanlar #1

Günün şarkısı
Zombileri pek itici buluyorum ama michael'in şarkısı hariç :P

Merhaba blogger'lar! Ve diğerleri :P hemen, nasil da  ötekilestirdim :D
Einstein'in tam hatırlamadığım bir sözünde 'insanları 2ye ayirsak yeter, iyiler ve kötüler' tarzı bisi diyordu ama dünyanın bu kadar dinamik ve degisken olduğu bir zamanda iyiler ve kötüler diye ayirmak da mantıklı değil bence.. bugün iyi dediğimize yarın kötü diyebiliyoruz çünkü.. o sebeple sevgili kütüphane sakini insanları blogger'lar ve digerleri diye ayıralım :D ama bu statü olarak bir farkdan çok yaptığı şeyle ilgili olacak.. sonucta isteyen herkes blogger olabilir :P
Kitaplara donecek olursak ;
Bu ay daha bitmedi.. bildiğiniz üzere :) ama ben bir iki..4 kitabı şimdi yazmaya karar verdim çünkü boş boş oturuyorum.. kitap bile okumuyorum, bisi yapasim gelmiyor bari birkaç kitabı yazayım, iki kitap muhabbeti yapalim istedim :-)

Yazida bahsi geçecek kitaplar:

  1. Baskerville köpeği-sir conan doyle
  2. Kızıl soruşturma-sir conan doyle
  3. Dünyaların savaşı-h.g wells
  4. FMA:çelik simyacı-hiromu arakawa
Bu ay hareketli kitaplar ağırlıklı olmuş.. belki ay bitmeden bir iki tane daha okurum bu tarzdan..


1)baskerville köpeği-sir conan doyle
Sherlock holmes'i tanimayan varsa tanışdiktan sonra gelsin.. ne olursan o, gel ama sehrlock bilmeden gelme! Bir karakter bu kadar mi popi olabilir.. 1887 yilinda conan doyle ünü kendisini bile geçecek olan bir karakter dünyaya getirdi.. sonra kıskançligindan gitti karakteri ısviçre'deki şelalelerden birinden aşağı attı o.O ben o hikayeyi okuduğumda ne üzülmüştüm..dün gibi hatırlarım, lisedeyken, kutuphaneden alıp okumustum o hikayenin de bulunduğu kitabı..meğersem duruma bir tek ben değil yazıldıgi dönemdeki hayranları da cok üzülüp yazara mobbing yapmışlar.. bu yoğun ısrarın sonucu olarak da bu roman/novella yazılmış.. tabiki de kıskanç conan kıskançlığından sherlock'cuğuma çok söz yazmamis hikayede ama yine de ve her şeyiyle güzel bir hikayeydi :)
Çeşitli yayınevlerinden çıkan sherlock okudum, böylece birçok ceviri elimden geçti diyebiliriz.. okumadiklarim da var.. bence martı'dan çıkan hikayeler güzel cevirilmis.. en azindan bu okuduğum kitaptan daha güzel çevrilmiştir.. pek bilindik bir yayinevi olmadığı icin de olabilir.. bir de martı'nın puntosu büyük, kolay okunuyor ve gözü yormuyor-benimkini-.. martı yayınlarını severim ama para verselerdi daha çok överdim :P


Kitabı her yerde bulabilirsiniz sanki.. il/ilçe kütüphanelerinde nerdeyse bütün sherlock'lar var.. ben gördüm :P oradan alıp okuyun sevgili polisiyeye para vermeyi gereksiz bulanlar :P aramızda oyle bir kesimin olduğundan haberdarim, biriniz bizim evde yaşıyor hatta :D :D
Bir de kişisel gelişim kitaplarına para vermeyi gereksiz bulanlar var.. bu da yeri geldiginde konuşulsun :P
Kitaba puanim 10 uzerinden 7. Hem ceviri hem de conan'in cekememezliğinden puan kırıyorum :P

2)kızıl soruşturma-sir conan doyle
Sherlock'un doğuşu diyebiliriz bu kitap için.. adının ilk geçtiği kitap.. ve benim son okuduğum kitabı :D bence -yine- guzel.. adam oturduğu yerden cinayet çözüyor yav! Sorun şu ki bu hikaye 'sherlock' dizisinin ilk bölümüne önemli noktalarıyla benziyor.. hain moffat :(.. bölümü onlarca kez izleyip kaydettiğim için çok hüzünluydum kitabi okurken :( kitapta bir ara başka bir hikaye girdi araya, ben tabi şok! Sonra konuyla bağlantılıymış o bölüm de-doğal olarak-..
Uzun yıllar sürecek bir seri için sağlam temeller oluşturan bir kitap..
Kütüphaneden ödünç alarak okudum bu kitabı.. hep size mi öğüt vereceğim kütüphaneden alın diye, bu kez kendi sözümü tuttum.. şu an elimde olmadığı için üzgünüm ama :( sanmıyorum lakin belki ileride bir gün parayı basıp alırım :D :D
Kitaba puanim 10,10,10 :P
moffat'a cok kızgın ve kırgınım :( pis spoiler'ci :P ve hala yeni sezon yayınlamadi.. yılbaşı özel bölümüyle hayranlara rüşvetini de verdigine gore 2020'den once gelmez bölüm :O ama çok güzel bir bölümdü.. onu kesin izleyin!
Bir de moffat demişken, doctor who'nun yılbaşı özel bölümü dehşet değil miydi? Zaten sonunda  'silence in the library' bölümüne yaptığı dokundurmayla beni hüzünden aglatacakti az kalsin T︵T  bölüm bitti ben şok ben iptal :O pis hain demiş miydim moffat için?


3)dünyaların savaşı-h.g. wells
Yıl 1898. 19.yy sonu ve kitap 'marslilarin gelişi' diye açıyor hikayeyi.. insan böyle düşününce bir şaşırıyor tabii.. alıntı olarak paylaşmak istediğim ilk cümle ise dehşet-ül vahşet.. bir hikayeye boyle girilir mi yaa? Ben nasıl onu okumadan durayim? Ilk cümleler önemli sevgili sakinler!
Bence hikayenin yazılmasındaki en büyük etken yeni bir yüzyılın gelişi.. niyeyse insansoyu yüzyıl ve milenyum gelişlerinde bir geriliyor, tırsıyor.. bildiğim kadariyla 2000'lerin gelişinde 'hz.isa dönecek, bizi alacak' diyip yılbaşı gecesi toplu intihar eden bir kitle vardı.. hikayelerini tam hatırlamıyorum, okuyalı beş-altı yil oldu metnin bulunduğu kitabı.. demek istediğim bu tarz bir bilimkurgu eserinin ortaya cikmasindaki itici güç yazıldığı dönem.. ama yazarda da potansiyel varmış çünkü yaptığı betimlemeler ve hikayenin akisi, özellikle sonunu bağlaması nerdeyse mükemmeldi. Yazar zaten biyologmus, galiba döneminin onemli biliminsanlarindan birinden de ders almış.. ama ogretmenlikte cok tutunamayinca kendini yazmaya vermiş.. bence etkileyici bir hayat hikayesi var, denk gelirseniz vikipediden okuyun.. bir de öjenikmis.. yani doğal secilime inaniyormus.. inaniyormus diyince dini bir olgu gibi oldu :D
bilmeyen ve hatirlamayanlar icin dogal secilim adı üstünde doğanın güçsüz olanı oyundışı bırakıp yoluna güçlü, dayanıklı olan canlılar ile devam etmesi.. yani mesela vebadan ornek verecek olursak.. bağışıklığı olmayanlar pat pat elendiler, böylece 14.yy avrupa'sının dörtte birinden fazlasini elemiş, bağışıklık sahibi olanlar ve hastalıktan kendini koruyabilenler yoluna bakmıştır..

Bunlar da azıcık korkunçlu gibi :S
Allah kimseyi karşılaştırmasin yersinia pestis'le :( 
aslinda veba uzerine çokça konuşulur ve çokça konuşulmuş ama bizim konumuz yazarın savunduğu 'dogal secilim' görüşünün kitabın sonuna yaklaştıkca ayyuka çıkması, finalle jübilesini yapmasıdır.. utanmasa 'yaşlılara ve hastalara yer yok' diyecek :D :P
Kitapla ilginç bir olayı da aktarayım.. yılını tam hatirlamiyorum ama radyonun her evde olduğu dinemlerin birinde amerika'da cadılar bayramı zamanı adamın biri bu kitabi radyo tiyatrosu haline getiriyor.. bunu yaparken de sanki haber sunuyormus gibi bir dil kullanıyor.. insanlar frekanstan frekansa gecerken bu 'haberlere' denk geliyorlar.. ne kadar korkunc bir sey olduğunu hayal edin.. bayram bayram radyodan bu tarz haberler duyuyorsun.. insanlar şok tabii :D hikayenin devamini burdan okuyabilirsiniz :D
Kitaba puanım on! Güzel, sade bir dili ve hiç düşmeyen bir temposu var.. sonunu da güzel bağlamış.. tabi okuduktan sonra insanı azıcık paranoyaya sürükleme ihtimali de var.. tam emin degilim ama uzayli temali ilk kitaplardan galiba..
Benim asıl hedefim yazarin körler ülkesi yada zaman makinesi kitaplarından birini okumakti ama bu kitapta tanışmak için hiç fena sayılmaz :-) aramiza hos geldin wells!
Artı olarak bu kitabı da kütüphaneden ödünç aldım :) uzun süredir kendimde cok kitap var, başkasının okuyacağı kitabı meşgul etmeyeyim düşüncesiyle kütüphaneden kitap almiyordum ama okudugum iki kitabı da cok okuyan yokmuş -tarih bastiklari kağıttan anladım-.. o sebeble vicdan yapmama gerek yok :D

4)FMA:çelik simyacı
Ilk mangami da elric kardeşlerle okumuş bulunuyorum.. devami da gelir bence :D animelerini -2 seri- yazın izlemiştim.. tavsiye ederim ama benim gibi mangasini da okumayi planlıyorsanız, once manga sonra anime diyorum.. çünkü ikisi nerdeyse ayniydi ilk cilt icin.. yine de cok beğendim, bir saatte falan da bitti zaten.. ocak kargosunun ilk okunan kitabı.. kargo kapidan girdi, gece bitmeden kitabi bitirmiştim :D


Bence konu olarak da güzel.. iki kardeş var, bunlar simyacı falan filan.. spoilersiz konusunu yazmak cok zor geldi :D bence anime olacaksa doğaüstü olsun.. günlük hayat temalı olanlar da cok sıkılıyorum :/
Puanını eger okursam hepzi bittikten sonra -16 kitap- vereceğim.. ama açılışı güzel yaptık :-)

Şimdilik benden bu kadar! Umarım yeni yılın ilk ayı bol okumalı geciyorsunuzdur :-)
Bu ay cok okumadiysaniz da üzülmeye gerek yok, şubat var, mart var...
Ayrıca ben okuldayken tatilde olanlari da esefle kınıyorum :P

Sağlıkla, kitapla ve umutla kalın!
_dr.coffee'den sevgilerle

25 yorum:

  1. Hımm güzel görünüyorlar,sınav yok demek bu aralar,oh azıcık dinlen keyif yap çömezim.Ha,okul tatil galiba değil mi? Kesin tam döndüğünüz güne bir sınav koymuşlardır,bize öyle yaparlardı da :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinavimiz yok ama dersler devam ediyor :( ben de yarı zamanli keyif yapiyorum :D
      Sinavdan sonra -1 hafta once- sömestr olsa guzel olurdu :/ Allah'tan döner donmez degil sınav :)

      Sil
  2. Ben de yorumumu Sherlock ve diğerleri diye ayırayım o zaman. :) Güzel kitaplar. :)

    YanıtlaSil
  3. manga kulturunu bana da aşılasana ya ozenıyorum ama pahalı da gelıyor anıme ızlemek daha bı beleşe kacırıyo benı zaten toplasan 1 tane ızlıyorum o da saılor moon okuyayım dedım de cıkk gorsele alışınca gıtmıyo :D aa arthurun sherlocku oldurdugu kıtabı okumamıştım ben ama sonrakı serıde karakterı gıdım gıdım konusturması benım de dıkkatımı cekmıştı demek budnanmış :O bı zamanlar dedektıflık egıtımlerınde polıs okullarında falan okutuyorlarmıştı sherlock u hala var mı acaba ? bu arada Maşaallah diyim iyi okumussun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bi kazanayim manga kültürümu sana da aşılarim tabisi :D yabanci sulardayim fok bıyığı :P
      Yaa nasıl okumazsin sherlock'un öldüğü kitbi o.O bak spoiler oldu sen okumadığın icin :D yoksa ben hic spoiler vermem :P kıskançlik denen canavar yazariyla karakteri arasina bile girmiş o.O
      Zaten ne varsa eski polislerde var, bak rıza baba'ya :D
      Sen ki tek oturuşta 380 sayfa okuyan insansin, bunlar senin yaninda sinek viziltisi :P sana maşallah yani :P

      Sil
    2. olsun ya mınnak bı spoıler o hatır ıcın gozardı edılebılır zaten bılınen bıseymıs bı benım haberım yokmus olur oyle arada :D :D oyle bı karakter yaratsam herhalde fılmını ceker bızzat kendım oynarım hem yazar hem karakter olarak ün yaparım nasıl fikk? bundan anca fikk olur fikir olmaz eheheh :D rıza baba azraılden ızın kagıdı alır gelır de 3000. bölümde oynar demedı deme :D ayy 400 lere vurdum da cok duygusaldı bi bölümde baya agladım kafada canlandırınca daha bı kotu oluyo ınsan bırde yasanmıs bır durum ya :/

      Sil
    3. Senin fikk'i düşündüm, ama o zaman sinema pek yoktu galiba, yoksa kesin oynardi mizikci :D.. ne kadar kiskanirsa kiskansin, bissuru ekmegini de yemistir sherlock'un :P
      Ay bitir de yorumunu gir yav :D

      Sil
  4. yaaa dur şu an bir çığlık atacağım coffe! bu ne güzel bir yazı. tamam sakinim, yada değilim. evet değilim. çünkü gerçekten şu vakte kadar okuduğum en iyisi yazın demek istiyorum diyemiyorum, bir gün coffe'nin sevdiğim yazıları diye bir post yazacağım. bunu ciddi ciddi düşünüyorum şu an. off... Sherlock; ve dahası kitabın adı! Baskerville nedir? bunu okumam gerek. aklıma Pandora Hearts animesi/mangası geldi. Baskerville'ler... *umm... şu an o kadar çok fazla şey diyebilirim ki, dememe hakkımı kullanıyorum. buraya anime spoilerı yağdırmaya gelmemiştim ki ben!* ama samimiyim tek ismi hem Sherlock kitabı olduğundan hemde Pandora serisini getirdiğinden okuyacağım bunu. Kızıl soruşturmayı okumuştum, hakikatten güzel ktiaptı.
    ayrıca korkunçlu mu? yapma! neresi korkunçlu. çok cici, çok sevim- ne diyorum ben? evet ürktüm. hem de feci. oynadığım bir horror rpg oyununda bu tarz bir karakter vardı. feci tırstığımdan oyunu kaplumbağa hızıyla bitirdiğimi anımsarım.
    Şimdi geldik mi Riv'in çığlığının nedenine; EDDD, ALL! YA BU KARDEŞLERE BAYILIYORUM! animesinin her ikisini de sevmiştim. ilk seri mangasından bağımsızdı, ve bence müthiş bir final yapmıştı (hani şu filmi olan, paralel evrenleri konu alan) kimileri yok efendim mangadan bağımsız, siz gidin ikinciyi izleyin deseler de, bence mangadan bağımsız, böylesine mükemmel bir sona bağlamak herkesin harcı değildir. bu sebeple, animesinin ikisinin de yeri ayrıdır. ikincisinin animesinde ed'in winry'e teklifi çok şirindi ki ama. <3
    şapşal şapşal sırıtarak izlemiştim resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hişşt! Aramızda elric kardeşleri yeni izleyenler olabilir :D sevgili elric kardeşleri yeni izleyenler usteki yorumu ve devaminda benim yorumumu okumayiniz, olası spoiler vakalarından sorumlu degiliz :D
      Yasal uyaridan sonra*
      Riv! Ben de en sevdiğim riv yorumları yazisi mi girsem ki :D cok tatlısın ama :) teşekkür ederim düşüncelerin için :D
      Pandora hearts animesi'ni bilmiyorum ama merak ettim su an baya.. acaba iki baskerville ailesinin sorunları aynı mi diye? Sakin bisi soyleme 15tatilde izleyeyim :D
      Bi an karga burunlu herif icin soylediklerini ciddiye aliyordum :D ben hic horror rpg yada herhangi bir rpg oynamadim -sanirim, belki oynamisimdir bilmeden- ama yutub'da bi kanal var, orada safağin çöküşü-yada dönüşü veya şafak ile ilgili bisiler- adli oyunu oynayıp yayınlamış, izlerken bile gerilmistim :D bak aklima gelince urperdim yine :O
      Gelelim ELRIC KARDEŞLERE
      Bence ikisi seride super otesi super.. ilkin sonunda şok olmuştum.. bi de bağladıkları sey de guzeldi bence! Ama gonul isterdi ki diger kardes kapıdan gecseydi :D ikincisinin sonuyla ilgili spoiler aldığımdan ötürü biraz daha buruk bir sevincti :D ama yine o teklifi izlemenin etkisini hicbir spoiler bozamaz :D :D ah eduardo, ah benim bastibacak platonik'im :D birinci seriyi çokça sevsek de ikinci cikan onu döver bence.. ikinci hem hüzünlü hem de neşeli.. ikisi bir arada, birinci sadece hüzünlü :‘(

      Sil
    2. gerçekten de öyle. nasıl gözlerim dolmuştu o sahnede! winni hanım da ne ara gelecekler diye bekler durmuştu da, bekleme kızım sen, bekleme. alternatif evrenlerden birinden başka bir ed'in gelme olasılığı bile daha yüksek demiştim. tamam sustum. cidden spoilere doğru gidiyor bu yazı.
      ey okuyucu görme bu yazıyı. es geç, es geç. yeşil ışığı görmüş trafikteki araç gibi yüklen gaza.
      ama belki bir gün paralel evrenlerden birinde eduardo, arufonsu ile çıka gelir kapına coffe belli mi olur hımm? pandora serisine gelirsem, gerçekten güzel bir seri. seriyi bitirince mangasına devam etmeni öneririm. hatta mangakası şu an vanitas no carte adlı yeni bir mangaya daha başladı ki bendeki sevinç göklerde. kadın bir de gitmiş steampunk ile 19. yy. parisi'ni bir vampir kurgusuyla harmanlamış coffe! vanitas karakterinin şirinliğine bittim! umarım o da bir gün animeye uyarlanır. çok isterim şahsen. ^^

      Sil
    3. Ah ah birinci elric serisini düşündükce hüzünleniyorum T︵T eksisozlukte guzel yorumlar var bu anime hakkinda.. ay yaa ciksa gelse yaa :D ama beni sveecekse gelsin, başkasına yar olacaksa istemem :D
      O zaman ilk hedefimiz tatilde pandora hearts izlemek :D annem yine kızacak sadece çizgi film izliyom diye :D :P

      Sil
  5. çok kıskandım darısı başıma okumaya devam :)

    YanıtlaSil
  6. Wells'i zaten çok merak ediyordum sayende öne almayı planlıyorum kendisini :) Şu an animelere sarmış biri olarak Kitapyurdu'nda dolaşırken Çelik Simyacı'yı görüp merak etmiştim onu da alacağım :) Tehlikeli Kadın diye bir çizgiroman var tavsiyemdir Emma Goldman'ı anlatıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En öne al wells'i eger bilimkurguya yatkınlığın varsa :D
      Çelik simyacı eglenceli, kafa dagitmalik ilk bölümler..
      Dediğin çizgiromanlara bakicem lakin paraya kavuşunca :D

      Sil
  7. hah haaaa dursanaaaa dark side'da darth ile kahve mi içiliyo ha haaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiye de var yaninda ama sen gelmen bu tarafa :D :D

      Sil
  8. Teşekkür ederim :) en kisa zamanda yaparım insallah :-)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba
    Ben şimdiye kadar hiç Sherlock okumadım. Ötekilere giriyorum sanırım :D Aslında delilik seviyesinde zeki karakterleri severim. Ama hiç ilgimi çekmedi şimdiye kadar filmlerini izlemek dışında.

    Dünyaların Savaşı Romanını bende yakın zamanda okudum. Daha öncede Zaman Makinesini okumuştum. Kendi dönemine göre çok ileri fikirler ortaya atmış. Işını düşünmesi, mikroplar vs bunlar ileri fikirler. Demek ki bende Wells ile aynı fikre sahipmişim. Ben doğal seçilime inanıyorum ve insanlarda nasıl işlediğini araştırıyorum.

    Manga konusunda tekrar tavsiye edeceğim, Bilgisayardan okuyun. FMA 27 ciltten oluşuyor mangası. Türkiyede şimdiye kadar 17si yayınlanmış. Her manga düz rakam 10TL olsa toplamını 270TL ödemiş olacaksınız. Kitap almak daha mantıklı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmlerini izlediğinize gore sherlock'u tanıyorsunuz, belki kitabını da okursunuz ileride :)
      Isı ışını olayina ben de cok şaşırmıştım, biraz nükleer enerjiyle laser karışımı olmuş.. ve robotların betimlemeleri de ilgi çekiciydi.. zaten h.g wells, jules verne gibi yazarlar bir noktada bilime de yön veriyorlar sanki..
      Dogal secilim gunumuzde pek işlemiyor bence, parası olan istediği medikal tedaviye ulaşabiliyor..
      Bilgisayardan okuyamiyorum pek ama dergi gibi her ay bir tane alıp okuyabilirim FMA'yi.. zaten seri kitap takibinde iyi değilim, cok ilerlemeden vazgecerim belki :)

      Sil
    2. Kütüphane yazmayı unutmuşum :) Bence her okur kütüphaneyi aktif olarak kullanmalı. Bende bizim buradaki üniversite kütüphanesini kullanıyorum ama müdüründen şikayetçiyim bence iyi kitaplar almıyor :D

      Doğal seçilim konusu bireysel değilde devlet olarak düşünürseniz aslında uygulanıyor. Burada tabi biyolojik olarak seçilim ayrı bir konu. Ama bir devletin çökmesi oradaki insanların güçsüz duruma gelip yok olmalarını ve yerlerine daha güçlü olanın gelmesini sağlıyor. Bunun zaten eskiden beri bilimsel temelleri atılmış.

      Bu arada Darth Vader'lı resim benimde çok hoşuma gitti:)

      Sil
    3. Kütüphaneden okumak güzel ya, lisedeyken çok alirdim ama simdi kendi istediğim kitabı bulamıyorum.. güncellik biraz problem kütüphanelerde :/

      Sizinki siyasal secilim oluyor, eger varsa öyle bir kavram :) onda da biraz ülkenin uluslararası finans dunyasindaki payı önemli.. lidyalilarin gözü kör olsun, her taşın altindan para çıkıyor veya ben paraya bağlıyorum :D
      Tumblr'da gördüm, star wars fırtınası hafif durulmusken ve kahve mevzubahis olunca koydum :)

      Sil
    4. Kütüphanelerde güncelik sorun dediğiniz gibi. Bir Harvard kütüphanesine sahip değil hiç bir üniversite kütüphaneleri ne yazık ki. Bizim bilgiye bakış açımız bu. Üniversiteler içi boş taş binalardan ibaret sadece.

      Tam olarak siyasi yada ekonomik değil, bunlar etken olsada. Bir mesaja sığmayacak kadar uzun ve karmaşık bir mesele. Ama temelinde insan var. İbn Haldun-Mukkaddime yada L.N.Gumilev Etnogenez bilimini okursanız dediğimi daha iyi anlayabilirsiniz.

      Sil
    5. Kitap/kütüphane pek değer verilen şeyler degil ne yazıkki.. iyi bir üniversite eğitimi meslek hayatında ne getireceğiyle ölçülüyor.. fen veya sosyal bilimlerin gerektiği önemi gördüğünü düşünmüyorum.. ki bircok bolumde-fizik, kimya vb.- öğrenci tercih etmiyor artık.. kütüphanelerden nasıl buraya geldim bilmiyorum :)

      Doğal secilim konusuyla alakalı pek bir bilgim olmadığı icin bir yorum yapamayacağım.. her şeyin temelinde insan var bir yerde..

      Sil

her kelime benim için değerli..