17 Ocak 2016 Pazar

Frankenstein-mary shelley

Sevgili kütüphane sakinleri! Toplaşın :)
Size cok güzel bir kitaptan bahsedeceğim :D
Özelikle aranızda kitabi okumayıp filmini duyanlar varsa iyi okusun :D
Yazıyı abarttığıma gore artik kitaba geçebiliriz :-)

Ben bu kitabı yaz tatilinde kitap sitesindeki indirimdeyken görüp beğenmiştim.. aslinda film olan frankenstein pek hosuma gitmiyor ama yazarının kadın olduğunu görünce merak ettim.. yaşasın pozitif ayrımcılık :D



Okuyunca büyük bir aydinlanma yaşadım çünkü ben 'frankenstein' adinin canavara ait olduğunu düşünüyordum ama onu oluşturan kişinin ismiymiş :D tabi bu büyük aydinlanmayla kitaba daha sıkı sarıldım, belli ki film ile ilgili kulaktan dolma bilgilerin kitapla alakası yokmuş :)
Başından sonuna sürükleyip taa kuzey buz denizinin iceberg'lerine çarpıyor.. tabii bu çarpma ile anliyoruz ki buz daginin görünmeyen kısmı daha derinmis..
Slaak sacma metaforumsudan çıkaracağınız şey; bu kitap sadece bilim-kurgu değil! Hikayede gizlenen tanrı-yaratılmış ilişkisine, arzulanan şeyin sonuçlarina felsefî bir bakış açısı var!
Işin guzel yanı ne bilim-kurgu ne de felsefik yaklaşım ile bu kitapta sıkılamiyoruz.. tabir-i cazise 'olaylar,olaylar' :D

2015 ve daha öncesi icin okuduğum en bi güzel kitaplar listesine girdi diyebilirim rahatlıkla :)
Bir de edebi dünyada 'bilimkurgunu gercek edebiyat olmadığı' ve 'kadın yazarların aşksız kitap yazamayacagi' görüşlerini yerle yeksan ediyor mary'cim :)
Yani 1800'lerde yaşayıp bilim-kurgu kitabı basan bir kadın olarak mary'i rol model olarak ele alabiliriz..


Kitabın sonunda 'acaba olabilir mi böyle bir şey' diye sorguladim zihnimdeki ben'leri..
Şu an ne söylesem spoiler olacağı ve ben sizin bu kitabı sıfır spoiler ile baslamanizi istediğim icin yazacak bir sey bulamıyorum..
Yapılması gerekn, çok sakin kütüphane sakinleri olarak yapmanız gereken bu kitabı okumanız!
'Ama bilim-kurguymus' diye burun kıvırana çok üzülürüm.. kitap okuyup tek pencereden baktığından dolayı..
pencerenizi, cercevenizi yıkıp kitaplara daha da geniş bir şekilde görün lütfen.. 'ay bu bilim-kurgu bunu okumam' , 'yaş olmuş 120 jane austen mı okuyacam' , 'yaa bırak ne yapayım elin feministini' demeyiniz..
Düşüncenize saygı duymakla beraber gönül ister ki her kitaptan olmaz ama her türden tadın..
Konuyu tekrar frankenstein'e getiriyorum.. kitap bence yaş olarak 15 ve üzerine hitap ediyor ama daha derin algilanabilmesi için okuyucunun zengin bir zihni olmalı *kendimdenbahsetmiyorum:P*.. okurun sıkılmayacagina rahatlıkla söyleyebilirim lakin yukarida öve öve biteremedigim, yazarın filozofik yanlarini anlamak kitaba ayrı bir tat katıyor..

Size bir sır vereyim hazır yeri gelmişken..
Dracula, dr.jeykyll ve mr.hyde ve bu kitapla ulaştıgim ayrıntı şudur ki modern zamanların ele ayağa düşmüş bir tür olan bilim-kurgu/fantastik edebiyatın ilk eserleri dehşet-ül vahşet derecesinde güzel..

Johnny'in vampir hali bile kabulüm :D
Yani dracula, edward ve saz arkadaşlarını aperatif olarak yer.. bunu vampir kültürüne dracula ile tanımiş ve üzerine belki onlarca vampiri okumuş biri olarak söylüyorum..
Şöyle düşünürsek mantıklı da.. bu kitaplar, ilk çıkanlar.. bir akımın başlangıcı.. dönemin ve geleceğin insanlarına hitap etmek, saman alevi gibi sönmemesi gerek.. bundan mütevelli dracula'yi da okuyun :D kazıklı voyvoda, vlad tepeş filan olarak da bilinir kendileri :)

Konuyu bu kadar karmaşık anlattıgim icin kusura bakma sayın kütüphane sakini :) zihnimde -sherlock'ça demek gerekirse zihin sarayımda- bu kitaplar birbirine gümüş iplerle bağlı :)

Sonuç olarak; gercekten son olarak kitap için acizane puanim 10 uzerinden 10! Benim dışımda üç kisi daha okudu/okuyor ve beğendi.. yani tescillenmiş bir kitap :)

Sağlıkla,kitapla ve umutla kalın!
_dr.coffee'den sevgilerle

Not: karmaşık anlatimimdan ötürü kusuruma bakmayın tekrardan..
Not2: ikinci yil bitecek nerdeyse, alışınız artık bu arap saçı modelindeki dilime :D

20 yorum:

  1. Not alındı, okunacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasta yatarken en bi okunasi kitap :P
      Geçmiş olsun!

      Sil
  2. Felsefi dediğin anda ben tav oldum bu kitaba :) aşıp okuyacağım çok merak ettim

    YanıtlaSil
  3. nefis roman. türkçe de okudum ingilizce de.

    fasulye tohumu karınca duası bücür elric :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni iki kat sevmiş sayıyorum kitap icin :D
      Bastıbacak elric :P başladın mi? Begendin mi?

      Sil
    2. eveeet. hoş ve havalı dizi. hangi elrici seviyon. ed mi al mı. dün gece 3 bölüm izledim. bitiririm izlerim. bi hızlanınca günde 10 bölüm izlerim yaaa biter :)

      Sil
    3. Edward elric ☆.☆ :D olaylar ilerleyince daha da hizlaniyor :-)
      Insan bos gununde 15 tane bile izleyebiliyo.. aramizda var onbes bolum izleyenler :D

      Sil
    4. hızlanıyo oh iyi. 15 hımm taam geçmeye çalışayım bakalım onbeşi :)

      Sil
    5. Bence gecersin onbesi yaa :D onbes dedigin ne ki :P sonra araya zaman girince eski versiyonunu da izle :P

      Sil
  4. Frankenstein'ı uzun zaman önce okumuştum ve çok beğendiğimi hatırlıyorum. Ama 15'ten küçüktüm sanırsam :D Bi ara tekrar okumakta fayda var :))
    Ayrıca dediklerine de katılıyorum, kadın yazarlarla gurur duymamak elde değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erken okuman ne guzel :) bi göz gezdirsen yeter ki, kitabi tekrar okumana gerek yok :P koca bir şenlik listesi dururken hemi de :P
      Cok sayida güzel yazmış kadın yazar olsaydi keske de biz de bıkkıni olsaydik, ''bu kadinlar hep mi guzel yaziyo'' diye soylenseydik :(

      Sil
  5. Okumadım ben bunu!!! Geçenlerde de kararsızdım sepete atayım mı diyerekten an itibariyle attım! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy umarım cokcok begenirsin, okuyunca yorumunu beklerim :-) simdi stres oldum, acaba begenir misin ki? Bence begenirsin ama şartlandırmayim seni :P

      Sil
  6. lisede bize ingilizce kitap okuturlardı. Sonra hoca arada çevirttirirdi. Bana frenk düştü.İlk ingilizcemden şüphe ettim. okuyorum okuyorum bilim adamı için kullanılıyor o isim. Draculayı da gariptirki bir tarih kitabında detay olarak öğrenmiştim. Osmanlı savaşlarından.
    Bende ekledim listeye kitabı. Malum bu ara orjinal hallere taktım bende :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize de okutturlardi ingilizce kitap.. simdi o kitaplari görsem dönüp de bakmam :D ama sen bu kitaba bak :D
      Ben de frankenstein'in canavar olmadığını ogrenince şaşırdımdı :D ama biraz acikli bir kitapta.. ben bazi yerlerine üzülmüştüm :( neyse okursan -umarim okursun- buraya yorumunu beklerim :D
      Dracula sevimli olmayan bir vampir olmakla beraber vampir lakabini hak eden bir kont :/ ama bram'cim guzel yazmış kitabi :D

      Sil
  7. Kitabı çok önceleri okumuşluğum vardı ve o zaman da ço beğenmiştim. Bu yıl çıkan bir Frankenstein filmi vardı son yazımda da yazdım onuda okumanın üzerine izlemedi tavsiye ederim. Tabii ki kitap kadar iyi olmasını bekleme ama yine de diğer filmlere göre oldukça iyiydi buda benden tavsiye olsun buraya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben youtube daki sessiz filmini izledim kitabin.. yeni cikana da bakmak gerek :) tavsiyen icin teşekkür ederim !

      Sil
  8. Filmini çok severek izledim açıkcası. Çok zevk almıştım tabi helens bonham carter oynuyor. Beğenmemek mümlün değil ama kitabını okumamıştım ama okusam beğeneceğime eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izleyeyim filmini :P
      Kitabi begenecegini düşünüyorum, filmini beğenmişsen kitabi da begenirsin :-)

      Sil

her kelime benim için değerli..