29 Nisan 2014 Salı

İbn-i Sina'nın Talebesi:Hekim/Noah Gordon

(21.4.14'te yazılmıştır.)
(Dr.g nin isteği üzerine erken yayınlanmıştır)
isfahan:romanın büyük bölümünün geçtiği
Doğu'nun incilerinden-benim için-
Annemin yoğun isteği üzerine okuduğum tatil kitabım-komite sonrası-. 750 sayfaya yakın kazulet gibi bir kitap olmasına rağmen 3-4 günde bitirdim :).

bu kez resmi ben ayarladım :)

 Kitap Rob isimindeki bir çocuğun zorlukluarla dolu hekimlik hikayesini anlatıyor.Tarihi kurgu bir kitap için çok başarılıydı.Geniş bir coğrafya ve kültüre yayılan hikayeyi çok güzel anlatmış. 
hekimlerin hekimi: İbn-i Sina

Ama ve lakin yurt dışındaki hemen hemen bütün yazarların yaptığı hataya düşüp Doğu'yu kötülemiş,dönemdeki bütün müslümanları zan altında tutarak ağır ithamlarda bulunmuş.Bu durum hiç hoş değil! Batı'yı Doğu'dan üstün görüp, Doğu'yu balçığa bulamak... 
Eğer dünya çapında bir kitap yazıyorsanız insanların dinlerine, kültürlerine, insanı insan yapan ve insanı insandan ayıran farklılıklarına saygı duyulması gerektiğini düşünüyorum. Belki bu duruma bizlerin kültürüm
üze sahip çıkamayıp dinin gerektirdiği gibi yaşamamızdan kaynaklanıyordur.Bu konuyu uzatıp yazımızdan sapmayalım...


Yazarın kitapta verdiği ayrıntılar ne kadar çok araştıma yaptığının başlıca kanıtı.
Serinin ilk kitabı olan Hekim'i bir tek koca kusuru hariç beğeniyle okudum ve diğer iki kitabını da Allah nasip ederse okumayı planlıyorum.
Bu kitap için puanım 10 üzerinden 7(bir hata yüzünden 3 puan kırmanın vicdansızlık olduğunu düşünebilirsiniz ama benim için önem arz eden bir konu)
_dr.coffee'den sevgilerle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

her kelime benim için değerli..