21 Aralık 2017 Perşembe

kısaca : son nefes havaya karışmadan - paul kalanithi

selam blog!
benim bu yıl okuduğum otobiyografi türünde tek ve bestseller diyebileceğim kitaplardan biri olan son nefes havaya karışmadan ile ilgili kısaca bahsedeyim istedim..
ben bu kitabı ilk olarak instagramdaki yabancı tıp öğrencilerinin sayfasında gördüm.. altında amazing'ler beautiful'lar falan havada uçuşuyordu.. burada da çevirseler de okusak dedim.. eşref saatine denk gelmiş olacak ki bir süre sonra yerli bir tıp öğrencisinin profilinde gördüm.. param olunca da sipariş ettim..


kitap çok güzeldi, çok acıklıydı..
adam başta hayatını anlatıyor, mutlulukları, üzüntüleri, başarıları vesaire ama ben biliyorum ki bu mutluluklar, üzüntüler, başarılar artık ölü bir adama ait ve hiçbir anlamı yok onun için.. sanki bütün o hayatı bu kitap için yaşamış.. sadece tek kitaplık yaşamış, ikinci bir kitap yok..
okurken beni en çok etkileyen buydu.. bu kelimelerin bir yerde son kelimeler olmasıydı..

eğer biyografi ve melankoli sever bir okursanız bu kitabı atlamayın derim.

sağlıkla, umutla ve kitapla!
_dr.coffee'den sevgilerle
not: itiraf ediyorum dilek dilek'in ig hesabında kitabı görünce yazasım geldi

25 yorum:

  1. şimdiii, yemekten sonra, demolition adlı filmi açtım izliyom, ama bizim hikaye başladıı, ona geçtim, o da şeker :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo afiyet olsun, iyi seyirleerr :)) beğendin mi bizim hikayeyi??

      Sil
    2. evet hafif yumuşak işte, shameless dizisinin türkiş terbiyelisi :)

      Sil
    3. hafta sonları arada rastlıyorum ama tam bölüm açıp izlemedim daha..

      Sil
  2. Biiire, o işlemeyi sen mi yaptın bakiimm 😁😁 İkiii, benim ha bire bir şeyler üretmeye çalışmam işte bundan, bir kitaplık yaşamayayım, benden geriye bir şeyler kalsın, benden sonra da birileri benim emeklerimden faydalansın, birilerinin yaşamlarına dokunayım diye. Yoksa ölüm çok anlamsız olurdu. Yaniii, o kitap beni çooook üzer, o yüzden okumayayım. Yani tam kafanın tepesine bir öpücük konduruyorum ki, derslerine rahat rahat çalışabil, rahat rahat ezberle, hihihihihi. İmza deli doktor 😜😜😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annem zamanında el boyaması 4lü mendil yapmış, ben sadece sandıktan çıkınca resmini aldım :D
      kanaviçeleri bıloglamıyorum, daha beginner seviyedeyim :D
      kitap üzücü ama daha normal biri ne kadar felsefik olduğunu anlatabilir, ben kendi ölüm korkumu geçip felsefeleşemedim :P
      ya deep in arabesk sigara hikayesine en de sigara içiyorum, ders çalışırken başladım falan demişsin, beni üzdü biraz :'( bırakmak gibi bir niyetin varsa bakabilirsin inşallah, bırakmak istemiyorsan da sen bilirsin..

      Sil
  3. Tek kitaplık bir yaşam: Düşündürücü. Merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabı okursan beğenip beğenmediğini haber ver :)

      Sil
  4. Yaşam hikâyesi bir paragraf bile sürmeyenleri düşününce bir kitap fena değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru diyorsun, ben öyle düşünmemiştim hiç :)

      Sil
  5. Yazılarımdan parçaları çalıp tweet atanları görüp sinirlenmiştim geçen gün. Beni de etiketlemişsin çok zarifsin çok teşekkür ederim. Kitabı sevdim ben de. Özellikle anlatımında aşırı drama içermemesi sevmemde ana sebepti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar yapay zeka falan diyorlar, biri de internetteki intihaller için bi şeyler yapsa keşke :/
      olayın gerçek olması yeteri kadar dramatikti bence.. aynı kitap yaşayan biri tarafından yazılsa aynı etkiyi oluşturmazdı gibi..

      Sil
  6. melanie martinez için de saoool. denişik eğlenceli yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem eğlenceli hem sosyal mesajlı hem de masallara göndermeler var.. sesi sözü de fena değil.. o yüzden seviyorum melanie hanımı :)
      senin de beğenmene çook sevindim :)

      Sil
    2. ivit. bi dee, senden benden bizden var hani osmanlıca yazan, sen baktım yazmıyo demiştindi, yok hep yazıyor, aylardır büsürü osmanlıca şey yazdı, git nostarji :) yap bak, bi de osmanlıca hakkında konuşmayı çok sever, biçok yazısı var :)

      Sil
    3. ben google dan bi tane senden benden bizden diye blog buldum, en son mart 2017 gösteriyordu.. sen bana tam adresini yazsan da ben gidip baksam :P

      Sil
  7. https://sendenbendenbizden5.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol :)
      ben başka bir bloga girmişim :D

      Sil
    2. Teşekkürler deep :))) Sayende tanıştık.

      Sil
  8. Bestseller kitaplara alerjim olmakla birlikte nedense bazıları gerçekten dikkatimi çekiyor. Bu kitap gibi. Sadece tek kitaplık yaşamış demişsin ya çok merak ettim. Listeme ekleyeceğim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana çok bestseller gibi gelmiyor.. en azından ülkemizde pek duyulmadı sanki ama geçen sene blogları pek takip edemedim, blog turu falan yapmışlardır belki..
      okursan yorumunu bekliyorum :))

      Sil
  9. Kitabı duymamıştım ama nette araştırınca çok güzel yorumlar aldığını gördüm. Okuma listeme ekliyorum. Yorum için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okursan yorumunu beklerim :)) gerçekten güzel bir kitaptı :)

      Sil
  10. hımmm okunur gibi duruyoo hiç duymamıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel kitap, indirimde falan bulursan al oku bence :P

      Sil

her kelime benim için değerli..