4 Ocak 2015 Pazar

kör baykuş-sadık hidayet

kitabı kimin blogunda yada hangi sitede yorumlanmış,arada adı geçivermiş olarak gördüm hatırlamıyorum ama iyi ki görmüşüm..
şimdi şunu baştan söylemeliyim ki yine melankolik bir kitapla karşınızdayım :) 
ciddi anlamda iç karartıcı bir kitap.. yani kahramanın dünyasına öyle bir giriyorsunuz ki.. aman Allah'ım..adam ateist Allah'ım diye haykırarak yazarın mezarında takla attırdım sanırım :D 
kitaba geçen sene başladım ama anca 2'sinde bitti :D -hep bu espriyi yapacak bir yer aramıştım :D :D-
neyse ne diyordum?..  kitap çok karamsar..ben böyle eserleri sevdiğim için çok beğendim.. 
bir de yazar hep tek tipleme üzerinde durmuş.. yani, aynı kadın ve adam modeli var.. adam olan kahramanımız, kadın olan da karısı.. 
kahramanımız -ismi yok- buhranlı bir hastalığın pençesine düşüyor,düşerken sizi de yanına katıyor..
arada kendini tekrar ediyor ama bilerek konulduğu gayet belli.. rahatsız etmiyor..siz biliyorsunuz ki bütün problem kahramanın kafasında,gönlünde..aslında tekrarlayan yazar değil kahraman diyerek şizofrenik bir yorumda bulunacağım ama anladınız ne demek istediğimi :)


kitap kısa.. romandan çok uzun hikaye tadında.. yazarın kalemi bağlayıcı..sürüklenip gidiyorsunuz adamın dertleri arasında.. yani burada birini söylesem geri kalanın okumanız gerekmeyecek o yüzden minimal düzeyde spoiler ile kapatmak istiyorum yazımı :D kitabı beğendim baya.. tamam yazarın/kahramanın  düşünceleriyle yer yer uyuşmasak da bazen ihtiyacımız olan karşı tarafın fikri değil midir?? "ben bunu savunuyorum ama neden karşı çıkanlar var? onlar ne düşünüyor?" bazen de bunun için okumalıyız.. sürekli kendimizi destekleyen kitaplar okuyarak düşüncelerimize destek olmamamız, bazen onları inciterek daha sağlamlaştırmalıyız...
kitabın çevirisini behçet necatigil yapmış.. başında kitap hakkında onun düşünceleri var.. sonuna da yazarın yakın arkadaşı bozorg alevi'nin hem yazarın hayatı hem de kitap hakkındaki düşünceleri yer alıyor.. eh onların sözleri dururken bana pek konuşmak düşmüyor..


kitaba puanım 10..çünkü çok beğendim..kapağı da güzel :) 
siz de melankolik kahramanları seviyorsanız bu kitap tam sizlik hem de çok ucuz..kütüphanelerde aramaya gerek yok yani :D :D
kitabın ilk cümlesi her şeyi özetliyor: yazarı,kahramanı,hikayeyi..
"yaralar vardır hayatta,ruhu cüzzam gibi yavaş yavaş ve yalnızlıkla yiyen kemiren yaralar."
sağlıkla ve kitapla kalın!
_dr.coffee'den sevgilerle

8 yorum:

  1. Blogunuzu yeni takibe aldım. Başarılar. Ayrıca bu kitabı bende merak ettim. Yarın ilk iş tedarik edeceğim. Bende bloguma beklerim :) Sevgiler...
    www.icimdenngeldi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda kitabı okumanız dileğiyle :) umarım siz de beğenirsiniz..iran kültürünün masalsı anlatımıyla -karamsarlığına rağmen- güzel bir kitap olmuş..

      Sil
  2. Baykuşlara olan takıntım sebep oldu aslında merak etmeme.
    Ha çok güzel anlatmışsın orası ayrı :)
    gene de geçen sene başlayıp.. neyse devam edemiciiiğim bunu hiç söylememiş ol lütfen :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi, takıntılar önemli.. baykuşseverler olarak kitabı destekliyoruz :D :D ama baykuşlarla alakalı pek bir şey göremedim yada metaforları ben anlamamış da olabilirim :D :D
      espriciklerimle gurur duyuyorum, çirkin olsalar da hepsi benim evladım :D :D

      Sil
  3. ayyyyyy çok uzun sürmüş okuman amaaaa yıllarcaaaaa:) üzünçlü ama okuyun diyon peki yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle uzun sürdü maalesef :D :D
      aynen, üzünçlü ama okuyun..hep mutlu olamayız dimi ?

      Sil
  4. ne diyorsunuz kuzum , öldürüyordunuz beni gülmekten ya da çay içmekten:D . Bir daha sizin kitap yorumlarınızı okurken çay içemiyiciğim anlaşıldı , tamam ya tamam , aldım notumu da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman daha lazımsın blog alemine :) yazımı okur ölürsen vicdan azabından yaşayamam ben :/
      al al bu kitabı da al okumadıysan :) içimden bir ses beğeneceğini söylüyor..

      Sil

her kelime benim için değerli..