13 Ekim 2014 Pazartesi

jean christopher grange-kurtlar imparatorluğu (dr.g)

Sevgili arkadaşım Dr.Coffee’in isteği üzerine güzel blog’una misafir oldum ona buradan ona teşekkürlerimi iletiyorum J

Öncelikle belirtmek isterim ki Grangé’yi Dr.Coffee sayesinde keşfettim ve ilk kitabını okuduktan sonra yazar’a hayran olup hepsini okumaya karar verdim. Bir ana dilim Fransızca olduğu için yazarımızın kitaplarını orijinal dilinde okuma şansı buldum.
Büyük bir hevesle Kurtlar İmparatorluğu (L’empire des loups) adlı kitabımızı okumaya başladım fakat birde ne göreyim, hikâyenin ana teması Türkler özellikle Bozkurtlarmış…
Yazarın kurgusu her zaman ki gibi harikaydı fakat sayfaları çevirdikçe hüsranım artıyordu, Grangé’yi çok severim ama bu kitap olmamış… Yani Türklerle olmamış çünkü bizi o kadar kötü tanıtmış ki yazara çok kızgınım!


Yurt dışında tam olarak Belçika’da doğup büyümüş bir Türk olarak anlatılanların hiç birinin doğru olmadığını söyleyebilirim. Bir kere kültürel olarak biz böyle yetiştirilmiyoruz ki! Annelerimiz babalarımız alın teriyle çalışıp helal para kazandılar her zaman. Yurt dışında kime sorarsanız sorun; uyuşturucu trafiği, hırsızlık, kadın pazarlığı vs. gibi olaylarda en az Türk toplumunu göreceksiniz. Türkler daha çok; çalışkan, eli çevik, kendi işini kuran, temiz, saygılı ve entegre olmak için çok çaba sarf eden bir toplum olarak anlatılacaktır. Doğup büyüdüğüm yerden dolayı Türk toplumu hariç birçok toplumlarla iç içe oldum özellikle Araplar, Arnavutlar ve Afrikalılarla tıklım tıklım dolu bir şehirde yaşadım ve yine hepsinin içinden suça en az meyilli olan bizim toplumumuz.
İnternetten okuduğum birçok yoruma göre de Türkiye’de yaşayan Türklerin çoğu ‘’ yahu bu yazar ne diyor bizim hakkımızda’’ diyeceğine ‘’ Avrupa’da olan Türkler bakın, bizi oralarda nasıl rezil ediyorlar’’ diyebiliyorlar. Bilip bilmeden konuşmayın kardeşim!

Evet, Grangé bizi çok iyi araştırmış. Ülkemizde yer almış birçok ünlü isim (Alpaslan Türkeş, Mehmet Ali Ağca, Oral Çelik, Tansu Çiller) ve hikâyelerini biliyor ayrıca Türkçe geçen diyalogda eklemiş kitabına fakat bu kadar bilgiyi kötü yönde kullanmış. Bozkurtlar katil, terörist, mafya babaları, dinsiz insanlar gibi gösterilmiş.  Kurtlar İmparatorluğu’nda yazarın yaptığı Türklere karşı büyük bir yanlış.


Eskiden ilk göç eden Türkler bulundukları yerin dilini ve kültürünü henüz bilmedikleri için bir araya gelmişler ve aynı mevkilerde yaşamışlar, e haliyle yıllar geçtikçe Türk nüfussuda artmış o yerlerde bu yüzden Türk mahalleleri oluşmaya başlamış. Ben kendim Belçika’da bir Türk mahallesinde yaşıyorum ama hiç evlerin bodrumunda kadın pazarladığımız ya da uyuşturucu işleriyle uğraştığımız olmadı.

Son bir şeyle yorumumu bitiriyorum. Ben babamdan şanslıydım orda doğdum, oranın okullarına gittim, bebeklikten onların dilini öğrendim zorluk çekmedim ama babam ve onunla, ondan önce ve ondan sonra güzel Vatanımızdan gurbete göç edenler çok zorluk çektiler. Hep anlatırlar bize, biz bir yumurta istemek için kollarımızı çırpıp tavuk hareketi yapıp gülünç duruma düşerdik kızım diye… İşte bu yüzden sadece Türk toplumu değil hiçbir toplumu aşağılamamak lazım, her şeyden önce hepimiz insanız…


Dr.G’den sevgilerle …

dr.coffee'den dipnot:yazıyla ilgili yorumlarınız dr.g'ye iletilecektir, yazının sorumluluğu ona aittir :)

4 yorum:

  1. Yaa çok üzüldüm şimdi. Okumak istediklerim arasındaydı bu kitap, gerçi hala okumak istiyorum. Ama üzüldüm işte kasten yanlış anlatan bir yazarsa hele -ki bunu bilemem-.. Sevelim, sevilelim bu dünya kimseye kalmaz diyorum Dost Kütüphane burası sanaydı:D

    YanıtlaSil
  2. yorumu toptan üzerime alarak ; kasten mi bilemem ama okuyabilirsin hala.. insanlar kendi pencerelerinden bakıyorlar bize.. içimizi bilemezler ki.. bir insanın doğmuş olması bile mucizeyken birbirimizi hor görmemiz, genlerimizi üstün bulmamız hoş değil :/

    YanıtlaSil
  3. Kitabı okumadım ama belki biraz fazla millete yedirmiş olabilirsin kitapta yapılan yanlış hareketleri, tabi bunda içinde olduğun memleket özlemide neden olmuş olabilir, ki çok normal. Şöyle düşün, ingilterede geçen ve baş karakteri kötü bir ingiliz olan birisinin yaptıklarını tüm ingiliz ırkına mı yüklersin..

    YanıtlaSil
  4. Bak işte çok merak ettim.okumalıyım :)

    YanıtlaSil

her kelime benim için değerli..